سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترندهای وب

نظر

دنیای سرورها و کنترل سنترها آن‌قدر بزرگ است که اگر بخواهیم در مورد هر کدام از موضوعات آن صحبت کنیم، نیاز به ساعت‌ها وقت داریم. امروزه فضای دیجیتال در هر شرایط تحت یک سرور ایجاد می‌شود. همین وبسایتی که شما در حال مطالعه مقالات آن هستید از سرور استفاده می‌کند. برای کسانی که به‌تازگی وارد این حوزه شده‌اند معمولاً سؤالات زیادی در مورد مفاهیم پایگاه‌های داده مطرح می‌شود. در سرورهای cPanel  یا همان سی پنل سه مفهوم کاربری وجود دارد. آن‌ها را سطح‌های مدیریتی در سیستم‌عامل‌هایی نظیر ویندوز در نظر بگیرید.

سی پنل یکی از محبوب‌ترین کنترل پنل‌های مدیریت میزبانی وب است که به دلیل طراحی بر پایه لینوکس، ارزان، ایمن، سریع و مطمئن است. می‌توانید با استفاده از سی پنل سرورها و هاست‌های لینوکسی را به‌راحتی مدیریت کنید. این کنترل پنل نسبت به دایرکت ادمین جذاب‌تر، سریع‌تر و سبک‌تر است. در سی پنل شما می‌توانید وب‌سایت، فایل‌ها و ایمیل خود را مدیریت و از اطلاعات به‌عنوان یک کاربر معمولی بک‌آپ بگیرید.

در ادامه به بررسی تفاوت‌ها و مقایسه این یوزرها می‌پردازیم. این یوزرها در کنترل پنل‌های دایرکت ادمین نیز قابل ساخت و استفاده هستند و صرفاً محدود به سی پنل نیستند. اما به‌طورکلی سی پنل محبوب‌تر است و در دنیا نیز کاربران بیشتری دارد.

Alpha Reseller آلفا ریسلر

اجازه دهید از سطح بالا شروع کنیم. این یوزر امکان فروش مستر ریسلر یعنی یک سطح پایین‌تر خود را دارد. همین‌طور می‌تواند نمایندگی معمولی یا Reseller را در حساب سی پنل بر عهده بگیرد. به عبارتی دیگر آلفا ریسلر کاربری است که قادر است یوزرهای مستر ریسلر را بسازد. عموماً در سرورهای سی پنل فقط ریسلر معمولی و پایه وجود دارد که در ادامه بیشتر با آن آشنا می‌شویم. اگر شما قصد ساخت قابلیت‌ها و یوزرهای دیگر را دارید می‌توانید از افزونه‌ای خاص که برای این کار طراحی و توسعه داده شده است استفاده کنید.

مقایسه ریسلر و مستر ریسلر

Master Reseller مستر ریسلر

این یوزر نیز می‌تواند ریسلرهای معمولی را بسازد. به عبارتی دیگر امکان فروش نمایندگی معمولی و حساب سی پنل را خواهد داشت. به طبع این اکانت نمی‌تواند حسابی مشابه خودش را با سطح مستر در کنترل پنل‌های سی پنل به فروش برساند.

Reseller ریسلر

آخرین سطح کاربری در سی پنل‌ها است. این پنل در واقع همان نمایندگی معمولی و سطح اول است که امکان فروش حساب‌های سی پنل از سرور را خواهد داشت. همین‌طور ممکن است تعاریف دیگری از آن در سطح وب بیابید، ریسلر صرفاً می‌تواند اکانت میزانی وب و هاست را به فروش برساند و با استفاده از آن می‌توانید به WHM سرور خود دسترسی داشته باشید.

منظور از Super Alpha Reseller (سوپر آلفا ریسلر) چیست؟

در برخی سیستم‌ها حالت سوپر آلفا ریسلر نیز وجود دارد. این یوزر امکان فروش مستر، آلفا و نمایندگی معمولی یا همان ریسلر را داراست. درصورتی‌که قصد انتخاب نمایندگی‌هاست برای فروش و مدیریت آن را خواهید داشت. لازم است که با این مفاهیم آشنا شوید. برای ساخت این یوزرها نیز معمولاً می‌توانید در ناحیه کاربری سرورتان از بخش پکیج، گزینه اضافه کردن پکیج را انتخاب کنید و سپس در اکانت فانکشن ساخت اکانت جدید را انتخاب کنید.