سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترندهای وب

نظر


همانطور که احتمالا می دانید یکی از راه های اقامت موقت یا اقامتگاه توریستی در ترکیه، اجاره خانه در این کشور است. البته در پی تغییرات اعمال شده توسط دولت ترکیه در سال 2022 در مقررات اقامت، شرایط اجاره خانه از وزارت مهاجرت این کشور و اخذ اقامت ترکیه محدود شده است. اجاره خانه و اقامتگاه های توریستی تایید شده است.

یکی از مهم ترین قوانین اجاره خانه در ترکیه این است که هدف شما از اجاره خانه توریست بودن است. دولت این کشور شرایطی را برای اجاره خانه در ترکیه فراهم کرده است تا گردشگران بتوانند زمان بیشتری را صرف گشت و گذار در مکان های تاریخی، تفریحی و توریستی ترکیه کنند بدون اینکه نگران محل زندگی خود باشند.

اقامتگاه توریستی ترکیه

صنعت گردشگری یکی از مهمترین ارکان جذب سرمایه و اقتصاد کشور است. از این رو دولت این کشور با ارائه اقامتگاه توریستی امکان گشت و گذار و بازدید از اماکن تاریخی و تفریحی را برای خارجی ها به مدت طولانی در ترکیه فراهم کرده است. طبق قوانین اداره مهاجرت ترکیه، علاقه مندان به گردشگری در این کشور می توانند از هر 180 روز 90 روز بدون ویزا در ترکیه اقامت داشته باشند. مدت اقامت گردشگران 6 ماه است و یکی از مدارکی که برای گرفتن وضعیت توریستی باید به اداره مهاجرت ترکیه ارائه دهید ملک اجاره ای است.

اجاره خانه در ترکیه و قوانین اقامت توریستی

تا سال 2022 کسانی که برای گردشگری و تفریح ??به ترکیه سفر می کنند می توانند از فرصت اقامت (اقامت موقت) به مدت یک سال در این کشور استفاده کنند. اما در اوایل مارس 2022، دولت ممنوعیت ارائه اقامتگاه برای گردشگران ترک را اجرا کرد. با توجه به این محدودیت ها، افرادی که مایل به اقامت توریستی در ترکیه هستند، مجاز به اجاره ملک در برخی مناطق ترکیه نیستند. این منطقه به عنوان منطقه ممنوعه شناخته می شود.

دلیل اصلی این تغییر قانون، انتقاد مخالفان حزب حاکم نسبت به عملکرد دولت رجب طیب اردوغان در خصوص صدور مجوز اقامت داوطلبانه برای اتباع خارجی است. دلایل انتقاد مواردی مانند تورم، کمبود مسکن اجاره ای، افزایش قیمت املاک، اشتغال مهاجران غیرقانونی، کاهش نیروی کار ترکیه و غیره است. این محدودیت ها عادی و قانونی تلقی می شوند، زیرا ترکیه یک کشور سرمایه گذاری است، نه یک کشور مهاجرت گرا، و بنابراین فرصت اقامت در گردشگری در کشورش را فقط به افرادی که برای این منظور به این کشور می روند، ارائه می دهد. گردشگری و گردشگری
برای اجاره آپارتمان در استانبول با موسسه مهاجرتی در تهران تماس بگیرید.

انواع خانه های اجاره ای در ترکیه

اگر بخواهیم در مورد خانه های اجاره ای در ترکیه صحبت کنیم، باید بگوییم که خانه های اجاره ای در این کشور به دو دسته «خانه اشیالی» و «خانه بوش» تقسیم می شوند، اما این خانه ها به چه معنا هستند؟ برای آشنایی بیشتر با این خانه ها با ما همراه باشید.

معرفی خانه بوش

بوش هاوس به خانه های مبله و مبله گفته می شود که به صورت سالیانه مانند خانه های ایرانی اجاره داده می شود با این تفاوت که اجاره خانه در ترکیه نیازی به ودیعه و رهن ندارد.

? ارائه موزه ها

خانه با لوازم خانگی ضروری خانه ای کاملا مبله است که می توان آن را به صورت سالیانه، ماهانه و روزانه اجاره کرد. خانه های مبله به دلیل پیشنهادی که به مستاجر می دهند، اجاره بیشتری دارند و هزینه اجاره خانه مبله نیز با توجه به قیمت لوازم متفاوت است. در شرایط عادی مبلغ رهن (سپرده) خانه های مبله دو برابر مبلغ اجاره است.