سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترندهای وب


همه ما فردی را می شناسیم که در زندگی خود درد استخوان، ماهیچه یا مفصل را تجربه کرده است. اختلالات و بیماری های اسکلتی عضلانی در هر زمان و در هر سنی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. و اینکه مردم در هر سنی نمی توانند کار کنند یا با خوشحالی زندگی کنند. خبر خوب این است که همه جراحان ارتوپد (از کودکان مبتلا به اسکولیوز گرفته تا آسیب های شدید ارتوپدی که نیاز به جراحی دارند) می توانند از تخصص جراح ارتوپد بهره مند شوند. درمان هایی وجود دارد که به افراد کمک می کند تا زندگی شادتر و سازنده تری داشته باشند.

جراح ارتوپد چیست؟

جراح ارتوپد یا جراح ارتوپد یک متخصص پزشکی است که بیماری ها و آسیب های سیستم اسکلتی عضلانی را معاینه، تشخیص و درمان می کند. این سیستم حرکتی نیز نامیده می شود و حرکت سیستم اسکلتی بدن را پشتیبانی و تثبیت می کند. به عبارت ساده تر، جراحان ارتوپد استخوان ها، مفاصل، رباط ها، عضلات، تاندون ها و اعصاب مربوطه را ترمیم و عمل می کنند.

انواع جراح ارتوپد

برخی از متخصصان ارتوپدی به عنوان جراح ارتوپد عمومی شناخته می شوند و برخی دیگر در نواحی مختلف استخوان عمل جراحی انجام می دهند. بنابراین در زمینه جراحی تخصص دارند. زمینه های اصلی جراحی ارتوپدی عبارتند از:

جراحی لگن و زانو

جراحی پا و مچ پا

جراحی شانه و آرنج

جراحی دست

جراحی کمر

جراح ارتوپد کیست؟

جراحان ارتوپد بیماران را در هر سنی از نوزاد تا سالمند درمان می کنند. بیماران ارتوپدی عموماً تحت تأثیر حوادث، ضربه، مشکلات ورزشی و غیره قرار می گیرند. آسیب به سیستم اسکلتی عضلانی، به عنوان مثال، شکستگی یا رگ به رگ شدن و غیره.

جراح ارتوپد چگونه مشکلات مراجعه کننده خود را درمان می کند؟

ارتوپدها ابتدا گزینه های غیرجراحی مانند داروهای مسکن یا توانبخشی را به بیماران و مراجعان خود توصیه می کنند. بنابراین آنها عمل جراحی انجام نمی دهند. اما اگر مشکل حاد باشد یا در حرکت فرد مشکل ایجاد کند، تخصص و توانایی انجام عمل جراحی برای رفع مشکل را دارند.

درد عضلانی اسکلتی یکی از دلایلی است که افراد هر ساله به پزشک مراجعه می کنند.

بسیاری از مردم می دانند که جراحان ارتوپد استخوان های شکسته را درمان می کنند و مفاصل آسیب دیده را جایگزین و ترمیم می کنند. موارد دیگری که کار می کنند عبارتند از:

آسیب های ورزشی

کمردرد، از جمله پارگی دیسک یا تنگی ستون فقرات

تومورهای استخوانی

سندرم تونل کارپال یا سندرم تونل کارپال و آسیب مچ دست

پروانه و اختلالات مشابه

شیپور

دست ها یا پاهای بلند (یا برعکس)

آسیب تاندون آشیل، رگ به رگ شدن، آسیب پا و مچ پا

I-پوکی استخوان

نقرس

چرا یک متخصص انتخاب کنید؟

جراحان ارتوپد متخصصانی هستند که در زمینه تشخیص صحیح و درمان غیرجراحی و جراحی صدمات و بیماری های سیستم اسکلتی- عضلانی آموزش های فراوانی دارند. جراحان ارتوپد به ارائه خدمات با بالاترین کیفیت اختصاص دارند

اعضای آکادمی جراحان ارتوپد ایران نه تنها به درمان آسیب‌ها می‌پردازند، بلکه از بروز آن‌ها نیز پیشگیری می‌کنند. به عبارت دیگر، برای مراجعه به جراح ارتوپد لازم نیست لاغر باشید، اما اگر ورزشکار هستید یا فکر می کنید در آینده ممکن است دچار مشکل اسکلتی عضلانی شوید، می توانید برای مراقبت های پیشگیرانه به این جراحان مراجعه کنید.

آموزش جراحان ارتوپد

جراحان ارتوپد پزشکانی هستند که در مجموع 14 سال آموزش رسمی دارند. این جراحان دارای مجوزهای لازم جهت معاینه بیماران و انجام درمان های جراحی و غیر جراحی می باشند.

جراحان ارتوپد کشور ما را در حرکت نگه می دارند

مراقبت ارتوپدی با کیفیت بالا بسیار ارزشمند است. این برای کمک به مردم برای بازیابی کیفیت زندگی خود مهم است. ارزش مراقبت های ارتوپدی این است که افرادی مانند شما می توانند به کار، خانواده و انجام کارهایی که دوست دارید بازگردند. بنابراین اهمیت کار متخصصان و جراحان ارتوپدی بسیار بالاست زیرا افراد جامعه را قادر می‌سازد تا به مسیر زندگی خود ادامه دهند.

 

مراجعه به منبع: https://payju.ir/content/پزشکان-متخصص-ارتوپدی-در-شیراز