سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترندهای وب

 

DSC00694 Al-jazeera Tower , made in the 1960s , you can se. Flickr پس بهار و تابستان روستای اولسبلنگاه آبوهوایی خنک و دلنشین دارد. اگر میخواهید که در دریایی از ابرها چند ساعتی از روز را بگذرانید، روستای اولسبلنگاه را به شما پیشنهاد میدهیم. در صورتی که میخواهید در جنگلهای بکر دو هزار و سه هزار کمپ کنید، بهتر است تجهیزات لازم برای شب ماندن را همراه خود داشته باشید. اگر میخواهید از جاده دو هزار راهی جنگل دوهزار و بعد از آن جاده سه هزار شوید، لازم است که از امکانات موجود در این مسیر آگاه باشید. با سپنجا همراه باشید تا با جاهای دیدنی آمل آشنا شوید. این روستا در دامنه رشتهکوههای البرز جا خوش کرده و با قدمت چندهزار ساله خود، یکی از مهمترین روستاهای کشور نیز محسوب میشود. پارک جنگلی چالدره جزو جنگلهای جلگهای محسوب میشود. در قسمتهای زیادی از جنگلهای دو هزار و سه هزار تلفن همراه آنتن نمیدهد. بهترین زمان برای بازدید از پارک جنگلی النگدره فصلهای پاییز و بهار هستند. دشتهای سرسبز، جنگلهای انبوه و چشمههای خروشان نیز از دیگر جاذبههای طبیعی در اطراف این منطقه خوش آب و هوا هستند.منبع عکس: سیری در ایران، عکاس نامشخصبسیاری از علاقهمندان به طبیعت گردی و جنگلنوردی در طول فصلهای بهار و تابستان ییلاق خوشواش را برای اقامت در طبیعت انتخاب میکنند.

درختها و درختچههای منحصربهفردی مانند سف، تل، تلکا، زرشک، آلاش و لازه بههمراه گیاهان ریشهدار وحشی نظیر ازگل، ولیک، زال زالک، سولس و ته دون جذابیتهای جنگلی این منطقه را دو چندان میکنند. اگر در دامنه کوه چرخی بزنید، گیاهان دارویی هم پیدا میشود. پارک جنگلی ناهارخوران در فصل پاییز بسیار تماشایی، اما کمی سرد است. بهترین زمان برای سفر به دریاچه نئور فصلهای بهار و تابستان است؛ البته بهدلیل اقلیم سرد این منطقه، فصل بهار در طبیعت این دریاچه از اواسط اردیبهشت ماه آغاز میشود. مردم محلی این منطقه باور دارند درخت قدیمی امامزاده شفابخش است؛ به همین دلیل به شاخههای آن پارچهها و نخهایی گره میزنند تا حاجتروا شوند. اگر نام درختچهی ولیک برای شما ناآشنا است، باید بگوییم که همان درخت زالزالک است که درواقع نوعی درختچه کوچک خاردار با شاخههای نازک که میوههای کوچک و قرمز رنگ بهحساب میآید. جاده دو هزار تنکابن نیز یکی دیگر از راههای رسیدن به جنگل دو هزار است که از معروفترین مسیرهای جنگلی در شمال ایران نیز بهحساب میآید. علاوهبر فضای داخلی در بیرون این رستوران نیز میز و صندلی متعدد قرار گرفته است که در شب با روشن شدن چراغهای باغ فضایی زیبایی به وجود میآید. از این عوامل میتوان به موقعیت قرارگیری ویلا، نمای ساختمان، ظرفیت ویلا، تجهیزات داخلی آن و موارد دیگری اشاره کرد؛ اما در میان این موارد سه عامل مهم دیگری نیز وجود دارد که بر قیمت اجاره ویلا تاثیرگذار است که میتوان به موارد زیر اشاره کرد. جنگل بر روی تپههای مشرف به روستای مجل در 6 کیلومتری غرب شهر حسنکیف قرار دارد.برای رفتن به جنگل مجل باید به فاصله 4 کیلومتر از شهر حسنکیف وارد روستای رودبارک شد و آنگاه در محل روستا جادهای به سمت چپ وجود دارد، که به روستای مجل معروف است. گرسماسر در واقع روستایی با طبیعتی بکر و دلچسب پر از جاذبه های گردشگری متنوع می باشد که در فاصله ی 40 کیلومتری از غرب رامسر مقرر است.

با توجه به شرایط اهالی نزدیک جاده بیشتر روستاهای جاده به زراعت، دامپروری و باغداری مشغولند؛ به همین دلیل در مسیر جاده دو هزار و سه هزار باغهای متنوع میوه و دامهای در حال چرا به چشم میخورند که خود همین مسئله باعث زیبای بخشیدن هر چه بیشتر این مسیر شده است. تفاوت دیگر جنگل دو هزار و سه هزار را میتوان به اقامتگاهها و امکانات در آن نسبت داد، چرا که هر چه از جاده فاصله میگیرید به اقامتگاههای سنتی و بومی نزدیکتر میشوید و از اماکن مدرن و امکانات رفاهی ابتدای جاده دورتر خواهید شد. چه فصلی با گیسوم سفر کنیم؟ روستای لولاک دارای مدافع امنیت به نام حمیدرضا الیاسی می باشد طبیعت سر سبز و چشم اندازهای طبیعی اطراف مخصوصاً در فصل بهار و پاییز بسیار روح نواز و با طراوت است ، بخاطر واقع شدن در اقلیم جنگلی ، از آب و هوای مطبوع برخوردار است . شاید بهترین مسیر به خصوص از کسی که از شهر دیگری به این منطقه می خواهد برود مسیری که از سمت رامسر به آن منتهی می شود باشد چون سر راست ترین مسیر است. پارک جنگلی نمک آبرود نیز میزبان 200 هکتار از اراضی جنگلی استان مازندران است. پشت دیوار بزرگ گرگان حدود 36 قلعه با مساحت های 5 تا 20 هکتار کشف شده اند که مکانی برای دفاع از این منطقه بودهاند. در بخش شرقی لاهیجان و در پایین قلهای سرسبز و پوشیده از شمشاد به نام شیطان کوه که در قدیم آن را شاهنشین کوه مینامیدند، استخری بزرگ به وسعت 17 هکتار و عمقی در حدود 4 متر قرار دارد که در گذشته مخزن آبی برای آبیاری مزارع برنج بوده و توسط آبهای جاری شده از کوه تغذیه میشد.

این منطقه مساحتی حدود 40 هزار هکتار را از آن خود نموده و طبیعتی بکر و زیبا را در خود جای داده است. جنگل بکر توسکستان از زیباترین جنگل های شمال ایران در استان گلستان است که در جاده گرگان به شاهرود قرار دارد. جاده دو هزار و سه هزار از زیباترین مسیرهای جنگلی در استان مازندران هستند. در این ایام از سال دیگر نه گرما شما را اذیت خواهد کرد و نه سرما. بهعلت سرمای سخت این منطقه در ساخت خانهها از دیوارهایی با طول زیاد و درهای چوبی کوچک استفاده کردهاند تا از نفوذ سرما تا حدی جلوگیری کنند. بیرون آوردن کفش ها و حس کردن نرمی ساحل جذاب خواهد بود به علاوه با کمی هم خلاقیت میشود قلعه های شنی و تندیس های دیگر ساخت. جنگلها علاوه بر این که ریههای زمین محسوب میشوند و اکسیژن مورد نیاز آن را تامین میکنند، یکی از مکانهای تفریحی پرطرفدار و جذاب میباشند. همچنین روستای عسل محله یکی از نقاط شروع مسیر صعود به قله سیالان محسوب میشود. اگر کوهنورد هستید یا به کوهنوردی علاقه دارید، جاذبه دیگری که میتوانید در این منطقه برای بازدید از آن وقت بگذارید، روستای عسل محله و ییلاقات اطراف آن است. سپس باید وارد محله خرمآباد شوید و پس از آن مسیرتان را تا روستای قلعه گردن ادامه دهید.

این جنگل بر ارتفاعات جنگلی واقع شده است و در بسیاری از روزهای سال پوشیده از مه غلیظ میشود. اینجا در فصل بهار تقریبا همه ویژگیهای یک جنگل تماشایی و بکر وجود دارد؛ در طول جاده، ابرها معمولا پایین هستند، نه آنقدر غلیظ که جلوی دید را بگیرند و نه آنقدر بالا که خنکی و رطوبتشان را حس نکنی! اینجا تا چشم کار میکند آرامش و سرسبزی و تازگی وجود دارد. اگر شنا کردن را دوست دارید، در فصول گرم سال میتوانید داخل چشمهها و آبشارهایی که در این منطقه وجود دارد، این ورزش را تجربه کنید. اگر منظرهها و آب و هوای پاییزی را دوست دارید، باید ابتدای شهریور تا اوایل پاییز را برای سفر به این منطقه انتخاب کنید. اگر به پرش با پاراگلایدر علاقه دارید، حضور در منطقه دوهزار فرصتی ایجاد میکند که به فعالیت مورد علاقه تان بپردازید و در سایت مشخص، همراه با مربیان حرفه ای پرش در دل طبیعت زیبای تنکابن را تجربه کنید. و فرصتی برای دور شدن از سروصدا و شلوغی شهر است. کاروانسراهای شاهراه ارتباطی شمال و آذربایجان از رونق افتادند و بازار داد و ستد و صنایع فلزی و چرم آن نیز از دور افتاد. برای رفتن به ییلاقهای اطراف، بهتر است از راهنماهای محلی کمک بخواهید زیرا ممکن است ناآشنا بودن به مسیر شما به نقاط دور و خطرناک جنگل بکشاند. فیچین در زبان محلی به معنی جمعکردن و دیچین نیز به معنی پهن کردن است.

این زمان را باید بهترین وقت برای عکاسی در این منطقه دانست. این ییلاق 3 تا 4 ساعته از روستای هرسنگ فاصله دارد و باید آن را یک منطقه فوقالعاده خوش آب و هوا و جای مناسبی برای چرای دامها دانست. یکی از مشهورترین جاهایی که میتوانید در این منطقه ببینید، رودخانه دو هزار است. در این جنگل شما میتوانید در کلبههای جنگلی و یا اقامتگاههای اطراف جنگل ساکن شوید. این ییلاق زیبا در نزدیکی مرز اردبیل است و در مسیر رسیدن به این دشت سرسبز که در بهار با گلهای لاله واژگون مزین میشود، جاذبههای مختلفی برای دیدن وجود دارد که اسبها و کلبههای چوبی تنها بخشی از آن هستند. اگر بخواهیم بخش های مختلف قلعه را به طور کلی نام ببریم، قلعه رودخان از چند بخش اصلی ارگ، قورخانه، بخش شرقی، بخش میانی و بخش غربی تشکیل شده است که هر یک از آن ها در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گرفتند. در جنگل دالخانی رامسر هم آبشار های متعددی هست که یکی از معروف ترین آن ها، آبشار سیاسرت نام دارد که با نام ابشار سیاسورت نیز شناخته می شود. در محدوده دوهزار و سه هزار، به دلیل فراوانی رودخانه ها و چشمه ها، و همچنین کیفیت بالای آب منطقه، مزارع پرورش ماهی متعددی وجود دارد. در این پارک جنگلی امکاناتی همچون پارکینگ، سرویسهای بهداشتی و آلاچیق وجود دارد و باید آن را جای مناسبی برای پیک نیک و گردش خانوادگی دانست.

اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد و یا اگر تجربه بازدید از این جنگلها را دارید؛ حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بتوانند از تجربیات شما استفاده کنند. همچنین فراموش نکنید که بدون همراه داشتن تجهیزات مناسب فصل سرما، امکان جنگلنوردی و کوهنوردی در این منطقه در زمستان وجود ندارد. تماشای درختان سر به فلک کشیده جنگل، صدای دلنشین پرندگان، مشاهدههای اسبهای وحشی و تلاقی ابرها و مه در زمین تجربهای فراموش نشدنی را در الیمستان برای هر گردشگری رقم میزند. دشتهای گلگاوزبان در کنار آبشارهای متعدد و هوای مه آلود از ویژگیهای این منطقه است. قدمت این قلعه که یکی از بزرگ ترین قلعه های آجری ایران است، به زمان ساسانیان بر می گردد. اما همانطور که گفته شد هیچ انفجاری رخ نداد، چرا که پیش از چنین اقدامی، متفقین ایران را اشغال کردند. در هفت کیلومتری کلاله، یکی از زیباترین جاهای دیدنی گلستان قرار دارد. مسیر دسترسی به جنگل بکر توسکستان از میان زیباترین چشماندازهای طبیعی عبور میکند و از محبوبترین مسیرهای گردشگری میان علاقهمندان به طبیعت گردی به شمار میرود. در این فصل طبیعت این منطقه هم در زیباترین حالت خود قرار دارد و مسیر هم بسیار دیدنی است. منشأ آب دریاچه توشن از چشمهای به نام دوبرار است که در نزدیکی جنگل النگدره قرار دارد. شما حتی میتوانید در طبیعت جنگل دو هزار و سه هزار نیز اقامت داشته باشید؛ فقط حتما قبل از اتراق در جنگلهای دو هزار و سه هزار وضعیت آب و هوا را چک کنید. یکی دیگر از جاذبههایی که میتوانید در این منطقه ببینید، پارک جنگلی چالدره است. بهترین فصل بازدید از جنگل بکر ناهارخوران از نظر آب و هوایی، فصلهای بهار و تابستان هستند.

خب معلوم است که چنین مناطق بکر و باصفایی خیلی زیاد هستند. لازم به ذکر است که برای بازدید از این غار، نیازی به تجهیزات حرفه ای غار نوردی نیست. لازم به ذکر است که ییلاق وینی در طول زمستان برفگیر است و هوای بسیار سردی دارد و باید ان را آخرین مقصد و توقفگاه برای کوهنوردانی که قصد فتح کوه سیالان را دارند، دانست. پوشش گیاهی متنوع، آبشار مصنوعی و چشماندازهای طبیعی بکر از مهمترین ویژگیهای این پارک جنگلی هستند.پارک جنگلی ناهار خوران امکانات مناسبی برای اتراق و گذراندن پیک نیک یک روزه دارد و گردشگران زیادی برای رفع خستگی و کمپ در طبیعت در طول سال به این منطقه سفر میکنند. جنگل بکر توسکستان از غنیترین بخشهای جنگل های هیرکانی شمال ایران است و بسیاری از گونههای کمیاب حیات وحش و درختان و گیاهان منحصربهفرد در آن زندگی میکنند. غذاهای این منطقه ترکیبی ست از غذاهای گیلانی و مازندرانی، و بدون اغراق، بهترین منوی غذایی شمال ایران را در این منطقه میابید. جالب توجه است که تنکابن، با قرار گرفتن در مرز استانهای گیلان و مازندران، فرهنگ و زبان منحصر بفرد خود را دارد؛ مردم این منطقه خود را “گیلماز” خطاب میکنند، که ترکیبی از “گیلانی و مازندرانی” است. با توجه به این که جنگل دو هزار و سه هزار در منطقه مرزی با استان گیلان قرار دارد، زبان محلی این روستایان این منطقه گیلکی است. چنانچه طرفدار غذاهای محلی و جشن رنگارنگ طعم غذاهای شمالی هستید، منطقه دوهزار و سه هزار سفرهء گسترده ای در برابرتان خواهد چید. هنگام حرکت در این جادهها، یک چشمانداز فوقالعاده از مناطق سرسبز شمالی پیش رویتان گسترده خواهد شد. قله امام زاده قاسم الیمستان در روستای توریستی الیمستان، در شمالشرقی روستای لهاش در منطقه شمالی رشته کوههای فیروزکوه و در قسمت راست جاده هراز استان مازندران واقع شده است. در واقع شهرستان نور مازندران قدم به قدم از زیبایی و جاذبه طبیعی پوشیده شده است.