سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترندهای وب

نظر

 

همگی ما می دانیم که کارکرد گوشی های موبایل به سلامت با ری بستگی دارد و در صورتی که باتری دچار خرابی شود دیگر امکان استفاده از گوشی وجود ندارد عوامل مختلفی در خرابی و کاهش عمر مفید باتری های موبایل دخالت دارند که یکی از آن روش های نادرست شارژ است، از این رو در ادامه مقاله به منظور آگاه سازی کاربران گوشی های هوشمند در این زمینه روش های اشتباه شارژ باتری موبایل را مورد بررسی قرار می دهیم با ما همراه باشید:

 

استفاده از گوشی در زمان اتصال به شارژر

 

استفاده از گوشی زمانی که به شارژر متصل است موجب می شود تا مدت زمان شارژدهی موبایل طولانی تر از حالت معمول انجام شود که این امر در افزایش دمای باتری نیز تاثیر گذار خواهد بود، از سوی دیگر فرایند شارژ و دشارژ باتری به صورت همزمان انجام می شود که این مورد نیز در طولانی مدت موجب خرابی باتری و کاهش عمر مفید آن می شود.

تا زمانی که شارژ باتری کاملا تخلیه نشود آن را شارژ نمی کنید

یکی از مواردی که کاربران گوشی های هوشمند برای افزایش عمر مفید باتری باید نسبت به آن از آگاهی لازم برخوردار باشند ممانعت از تخلیه کامل شارژ باتری است، بایستی قبل از این که درصد شارژ باتری به زیر 20 برسد آن را به شارژر متصل کنید برای این منظور توصیه می کنیم شارژ باتری را مابین 40 الی 80 درصد نگه دارید، توجه داشته باشید در صورتی که شارژ باتری به صفر برسد سپس ان را به شارژر متصل کنید علاوه بر این که موجب خرابی باتری می شود بلکه مجبور خواهید بود هر 6 ماه یک مرتبه برای تعویض باتری اقدام کنید.

شارژ بیش از حد گوشی

 

یکی دیگر از اشتباهات رایج کاربران در این زمینه اتصال گوشی به برای مدت زمان طولانی به شارژر است که این امر موجب کاهش عمر مفید باتری اورجینال موبایل می شود. نگه داشتن گوشی برای مدت طولانی در حالت شارژ موجب افزایش دمای باتری می شود و همانطور که می دانید یکی از عوامل خرابی باتری اورجینال موبایل داغ شدن آن ها است.

درصورتی که به هر دلیل در زمان اتصال گوشی به شارژر متوجه داغ شدن بدنه آن شدید فورا اتصال شارژر را قطع کنید و آن را در محیطی خنک قرار دهید تا دمای آن به حالت متعادل برسد

 

در ادامه راهکارهایی برای خنک نگه داشتن باتری در زمان اتصال به شارژر را به شما معرفی خواهیم کرد:

·       اگر برای گوشی تان از قاب های محافظ استفاده می کنید توصیه می کنیم در زمان اتصال شارژر آن را از گوشی جدا کنید، زیرا این قاب ها یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش دمای گوشی هستند که در نهایت منجر به داغ شدن باتری خواهد شد.

·       بهتر است گوشی را در محیطی که مجهز به تهویه مناسب است شارژ کنید، زیرا دمای باتری در محیط های خشک و خنک متناسب و در حالت تعادل باقی خواهد ماند.

·       اگر در زمانی که گوشی به شارژر متصل است از آن استفاده کنید مقدار زیادی انرژی به نمایشگر و سایر قطعات سخت افزاری ان منتقل می شود که این امر علاوه بر داغ شدن باتری موجب آسیب دیدن جدی آن در طولانی مدت خواهد شد.

·       یکی از روش های جلوگیری از افزایش دما در زمان شارژدهی، قرار دادن دستگاه در حالت پرواز است از این طریق برخی از قابلیت های گوشی که تاثیر زیادی در داغ شدن بدنه گوشی دارند از قبیل داده های تلفن همراه- مکان یاب و... به صورت خودکار غیرفعال می شوند.

گوشی را به صورت جزئی و به دفعات زیاد شارژ کنید

 

اغلب کاربران تصور می کنند که برای این که شارژ گوشی آن ها در طی روز دیرتر خالی شود ان را باید تا 100درصد شارژ کنند در صورتی که این تصور کاملا اشتباه می باشد و موجب کاهش ظرفیت باتری می شود بهترین روش برای محافظت از باتری انجام فرایند شارژدهی به صورت جزئی و در دفعات بالا است، به عنوان مثال سعی کنید شارژ گوشی خود را مابین 40 الی 80 درصد نگه دارید.

حتی الامکان از شارژرهای سریع استفاده نکیند

استفاده از شارژرهای سریع به صورت مداوم در طولانی مدت موجب صدمه دیدن باتری می شود به گونه ای که موجب کاهش 70 درصدی راندمان گوشی می شود زیرا تاثیر زیادی در افزایش دمای باتری دارند، توجه داشته باشید، البته در صورتی که گوشی شما مجهز به سیستم شارژ سریع باشد استفاده از این شارژرها تنها برای مواقع ضرورری بلامانع است

 

معرفی فروشگاه آنلاین فونی شاپ https://fonishop.com

 

فروشگاه آنلاین فونی شاپ در زمینه فروش انواع باتری اورجینال موبایل فعالیت دارد، فرقی نمی کند که مدل و برند گوشی شما چیست شما می توانید با خیالی آسوده برای خرید باتری اورجینال به فونی شاپ مراجعه کنید زیرا این فروشگاه طیف گسترده ای از باتری های اورجینال موبایل و تبلیت را با ضمانت 6 ماهه از طریق سایت در اختیار مشتریان خود قرار می دهد، همچنین فونی شاپ امکان تعویض باتری خریدارای شده را به مدت یک هفته بعد از ارسال آن در اختیار مشتریان قرار داده است.